איך לייצר השפעה והסכמה – כימיה בן אישית

ראפור (rporrat) – כימייה בין אישית

האם היכולת לנהל קשרים בינאישיים ותקשורת טובה ואפקטיבית שמורה ליחידי סגולה שזכו בה מלידה או שזאת מיומנות נרכשת הפתוחה לכולם וניתן ללמוד אותה כפי שניתן ללימוד לנהוג במכונית או לרכב על אופניים?

בדיוק בעקבות שאלות כאלה יצאו החוקרים כשחיפשו את הכישורים המאפשרים לאנשים מסוימים להיות ממש מצוינים בהשפעה ויצירת קשרים טובים. חוקרי ההתנהגות האלה ביקשו לצפות בסיטואציות שונות של תקשורת בין אנשים.

בתצפיות שנעשו על אנשים שניהלו ביניהם תקשורת טובה שאופיינה בשיתוף פעולה, מתובלת בהומור, חיוכים והרבה הסכמה, זיהו החוקרים שהייתה בין האנשים סוג של התאמה בשפת הגוף, בטונליות ואיכות הקול, אפילו נצפתה התאמה בקצב הנשימה, בקצב מצמוץ העיניים ואף ברמת השפה, זיהו החוקרים ביטויים שגורים זהים ומילים שחזרו על עצמן.

"דיגום" הוא אחד הכלים המאפשרים לכלל האוכלוסייה לרכוש את אותן המיומנויות להתאמן ולהשיג רמות גבוהות של תקשורת, השפעה, והיישגים עסקיים וחברתיים טובים.

אם כן מהו "דיגום"?

בדיגום אנחנו בוחרים באנשים שמצטיינים באותה מיומנות שאנחנו מעוניינים לרכוש אותה, ועל ידי צפייה ותשאול בונים את האסטרטגיה איתה משיגים אותם אנשים תוצאות יוצאות דופן באותו התחום.

החדשות הטובות הן שחוקרי הNLP  שערכו עבורנו את הדיגומים הללו עשו עבודה ממש טובה בנושא של תקשורת בין אישית והגיעו למסקנה שבכדי ליצור כימייה בינאישית מעולה עלינו לנהוג על פי האסטרטגיה של "הצטרפות והובלה".

למה הכוונה?

כיצורים אנושיים, אנחנו באופן מולד וטבעי נמשכים לאנשים והתנהגויות שדומות לאלה שלנו או לאנשים שאנחנו רוצים להידמות להם, על בסיס ההנחה הזאת בנויה האסטרטגיה של הצטרפות והובלה או באנגלית pacing and leading כלומר שבכדי לגרום לבן שיחיינו להיות אתנו ולקבל את הדברים או הרעיונות שברצוננו להעביר אליו עלינו קודם כול להיות אתו, מתוך סקרנות אמיתית ורצון להבין איך בן שיחינו חושב, במטרה עמוקה לקבל ולא לשפוט, מתוך מתן כבוד לתפישת העולם הייחודית לו, להקשיב למילים, להתבונן בשפת הגוף ובנשימה, ובאופן עדין להתאים את שפת גופינו, קצב הנשימה ואף את המילים והשפה בה הוא משתמש לאלה שלנו. ממש פעולה של מראה, פשוט לשקף לבין שיחיינו את ההתנהגויות שלו ואף לחזור מדי פעם על מילים בהן הוא משתמש, במטרה לאפשר לו או לה להרגיש בנוח איתכם ולהעניק לצד השני ביטחון, אם תחשבו על זה כולנו רוצים להרגיש שמבינים אותנו, זה לא אומר בהכרח שאתם מסכימים עם התוכן אלא שאתם שם עבורו, קשובים ומאפשרים. המטפלים והמנחים הטובים עושים זאת בהתמדה. ואז ברגע מסוים כשאנחנו מרגישים ש"הוא איתנו" לעבור בעדינות להובלה, המאפשרת לנו להראות לבן שיחיינו זויות ראיה נוספות ואפשרות להרחיב את נקודת ההשקפה שלו לפתיחת אפשרויות נוספות.

יש המתארים את הראפור כמה שקורה כשאנחנו משיגים את תשומת הלב של התת מודע של האדם שמולנו. זאת אחת השפות של תת המודע, ההתאמה הזאת מונעת התנגדות ומביאה להרמוניה.

תופעת הראפור מוכרת מאוד בעולם הNLP  ובכלל כנקודת התחלה לכל סוג של תקשורת אפקטיבית ובעלת השפעה.

מזמינה אתכם להתנסות ולבדוק איך התקשורת שלכם משתפרת בכול מובן כשאתם פועלים בקשבה התבוננות הצטרפות והובלה.

העולם הוא מעבדה אחת גדולה ומעניינת של התנהגויות והשפעה תהנו וספרו לי על ההשפעה של הראפור על התקשורת שלכם.

באהבה

ענת אהרוני-מלווה אותך להגשמה

 

תגובות

תגובות