איך הפכה מיכל מאישה צעירה מפוחדת ומתוסכלת למצליחנית ומגשימה?

"ענת, אני מפחדת להתקשר אל הבחורה שמארגנת את היריד"… כך אמרה לי מיכל (שם בדוי) בפגישתנו הראשונה.

מיכל היא רווקה תל אביבית יפיפייה, שגופה הגמיש נע באלגנטיות השמורה לרקדניות.

מתוך העולמות שאני מגיעה מהם, גופנפש ותנועה ככלי לריפוי, אני מייד מבחינה בשפת הגוף של העומד מולי. אפשר לומר שאני "קוראת" ולומדת על האדם מהשפה בה גופו מדבר, הרבה מעבר למילים היוצאות מפיו, מתוך הנחת יסוד שגופנו הוא כלי המושפע באופן ישיר מהמחשבות, האמונות והערכים שלנו, שלא כמו המילים  שעוברות עיבוד וסינון של התודעה.

את מיכל פגשתי לראשונה כשהגיעה אלי לקליניקה במטרה לשחרר את הפחד שתקף אותה רק מהמחשבה שעליה לבצע שיחת טלפון אחת למישהי שמארגנת יריד למכירת תכשיטים ופרטי אופנה.

מיכל היא בחורה אינטליגנטית ומרשימה שסיימה את לימודי הכלכלה שלה בהצטיינות, מאז הספיקה לחיות באיטליה לתקופה של 3 שנים בהן למדה עיצוב תכשיטים, "תמיד היתה לי משיכה ליצירה ואומנות אך למדתי כלכלה כי אז זה נראה לי רציני ונחוץ יותר ובאיטליה הייתה לי הזדמנות ללמוד את שאהבתי באמת, עיצוב תכשיטים".

מיכל אף מכרה חלק מהתכשיטים באיטליה אך לא ראתה בכך עיסוק עיקרי אלא תחביב שהיא נהנית ממנו.

כשחזרה לארץ לפני כשנתיים והחלה לחפש לה תעסוקה הלכה לכיוון הכלכלה ועבדה בבנק אך בליבה תמיד פעם חלום להיות למעצבת תכשיטים מצליחה.

בכל פעם שניסתה מיכל ליצור קשר עם אנשים שיסייעו לה במכירת התכשיטים אותם עיצבה להנאתה, נתקפה פחד משתק שהתבטא בלחץ חזק בחזה, דופק מואץ, תחושת מחנק וחוסר אויר לנשימה, כל זה מתאר בדיוק התקף חרדה, זאת אחת התחושות הקשות והלא נעימות שיש. לכן ויתרה מיכל במשך השנתיים האחרונות על חלומה להפוך את עיצוב התכשיטים לעסק מצליח בו יבואו לידי ביטוי כישורי האומנות שלה בשילוב עם הידע הכלכלי ועוד כישורים שמיכל ידעה תמיד כי הם קיימים אצלה רק שהפחד שיתק אותה והחלום נישאר במגירה.

לעיטים חלומות במגירה מדברים, ואם נקשיב להם נוכל לקבל הרבה מאוד השראה ואינפורמציה שהרי חלומות נועדו להגשמה וככל שנדחיק אותם ונפעיל מנגנוני "השתקה" למיניהם הם יגבו מאיתנו הרבה מאוד אנרגיה ואנחנו יכולים לחוש תשושים כביכול ללא סיבה אך ההשתקה של החלומות עובדת וגובה את שלה.

בפגישה שארכה שעה וחצי עבדנו מיכל ואני עם הלא מודע שלה בטכניקות וכלים עוצמתיים מעולם הNLP ומה שקרה הוא שלמחרת קיבלתי טלפון שמח ממיכל שסיפרה שביצעה את השיחה ללא תחושת החרדה והיה מוצלח ביותר והן ישתפו פעולה. ברכתי אותה והזכרתי לה שלכל אחד מאיתנו יש את כל המשאבים הפנימיים שלהם הוא זקוק בשביל להצליח, לכן אני בטוחה שמיכל מצוידת בכישורים וביכולתה להתקדם ולהצליח ככל שרק תרצה.

לאחר כחודש וחצי מיכל קבעה איתי והגיעה לקליניקה, הפעם כששאלתי את מיכל על מה תרצה לעבוד? או כמו שאני אוהבת לשאול:"מה בדיוק את רוצה? ענתה מיכל:" אני מעוניינת לבנות את העסק שלי לייצור ומכירת תכשיטים".

שמחתי מאוד לשמוע את מיכל אומרת לי את המילים הללו כשעיניה בורקות, גבה זקוף והיא נושמת בהיתרגשות.

מכאן יצאנו למסע מרתק (בין 12 מפגשים) לבניית העסק של מיכל, תוך התייחסות לכל מכשול שעמד בדרכה, אם הוא הגיע מתוך מצוקה רגשית כלשהיא שהיוותה מחסום או אמונה נסתרת ש"הסכימה" להחסף בפנינו.

מתוך דיספלינות מעולם הגופנפש, המאפשרות לי בעיקר להיות חדת אבחון והבחנה לסיגנלים גופניים שהם מהווים עבורי כמו שכבר סיפרתי סימנים מהימנים וישירים לאפקט הרגשי הפנימי בו נימצא הדובר באותו הרגע, בשילוב עם הכלים המרתקים של הNLP שמאפשרים גישה ישירה לשינוי הלא מודע שהוא כידוע ה"מנהל" האמיתי של חיינו ובו שוכנות להן האמונות הבסיסיות ביותר מהן נובעות המחשבות וההתנהגויות שלנו. דבר נוסף הוא הNLP היא גישה אשר אחד מיתרונותיה הרבים היא האפשרות הניתנת למתאמן לילמוד את הכלים ולרכוש לעצמו סט מיומנויות חדשות אותן יוכל להתאים לכל תחום אחר בחיו בעתיד.

כך לאחר בניית תוכנית חצי שנתית, יצאה מיכל לדרך מאתגרת כשמדי שבוע נפגשנו לכשעה וחצי ובחנו את הביצוע של המשימות אותן בחרה לבצע באותו שבוע.

נשמע כמו אימון רגיל להשגת מטרות, אז זהו ממש לא כך הוא, המשימות בסוג הזה של האימון מהוות עבור המתאמן  והמאמן כלי להבנה ולגילוי של האמונות ומסתורי הנפש, וביחד אנחנו ממפים את האינפורמציה ועובדים עם טכניקות שונות להרחבת התודעה והאפשרויות, תוך אפקט בלתי פוסק של העצמה ודגש על הכישורים הייחודיים של כל מתאמן, כך מתקבלת פורמולה מרתקת לצלחה.

לפי התפיסה הרוחנית, לכל אחד ואחת מאיתנו יש תפקיד, יעוד אם תרצו אותו נועדנו לממש כאן על פני האדמה.

לעיטים אנשים שמגיעים אלי כבר יודעים בדיוק מה הם רוצים רק שיש שם ״מעצור״ כל שהוא (רגשי בד״כ) אך לרוב הם רק מרגישים את התסכול, את הכמיהה להתחבר למשהו גדול יותר  למצבור המשאבים המופלאים שיש להם ואינם יודעים בדיוק מה הם רוצים…או איך בדיוק זה יראה.

אני מאמינה שכל אדם שמסתובב בעולם עם תחושת פספוס, בהרגשה שהוא נועד לעשות דברים משמעותיים יותר, התחושה הזאת מבוססת על יכולות פנימיות חזקות שנמצאות אצלו פנימה, זה קיים, אם מתעורר הרצון קיימת בוודאי גם היכולת, מה שחסר זה החיבור, ובתפר הזה אני נכנסת ומסיעת  להדליק את האור, לשנות את מרכיבי הגישה, לשנות אמונות, לבדוק ערכים לטפל בפחדים. 

השילוב בין הגישה האימון הNLPסטי לבין הכלים האדירים שמציע הNLP עצמו, מביא לתוצאות יוצאות דופן בזמן קצר יחסית, מה גם שאני מביאה מניסיוני בתחום הפסיכותרפיה הגופנית ועוד גישות טיפוליות ממזרח וממערב שהתמחתי בהן במשך השנים.

נחזור למיכל שלנו אשר ערכה בדרכה הרבה מאוד שינויים בהתנהגויות ובהרגלים שלה, שינונו אמונות מגבילות, שינינו היסטוריה אישית שהשפיעה על תפקודה של מיכל, טיפלנו בהתקפי החרדה, והשינוי שעברה מיכל היה מטאורי ממש, היא אף ציטטה את הפסיכולוגית שעובדת איתה כמה שנים שאמרה: "אני לא יודעת מה את עושה מיכל, אבל השינוי שאת עוברת הוא מדהים".

מיכל גילתה כישורים שהיו חבויים אצלה, כמו דבקות במטרה, חריצות, הקפדה על פרטים, חוש אסטטי ברמה גבוהה מאוד, היכולת לנהל את ה"מספרים" שמזינים את העסק (תואר שני בכלכלה) יכולת ליצירת קשרים נעימים ומרגשים,כשכל זה חבר למיכל היוצרת המוכשרת השמיים הם גם לא גבול עבורה.

בסיום 12 המפגשים מיכל היא בעלת מותג מבוקש ומצליח לייצור ושיווק תכשיטים.

היום לאחר 5 חודשים מתחילת הפעילות של מיכל בתום התכשיטים,היא מוכרת את תכשיטיה במספר חנויות ברחבי הארץ, בירידי אופנה מהנחשבים ביותר בתחום, בחברות היי טאק הגדולות בארץ, היא אף עוסקת בעיצוב דוכני מכירה וחלונות ראווה, כל זה התפתח מתוך התוכנית הבסיסית שבנינו יחד שרק הלכה והתעצמה, גם בהיקף המכירות שעלה על כל שיעור וגם בהתפתחות האישית של מיכל לצד הצמיחה העסקית.

מיותר לציין שמיכל היא היום אישה שונה בתכלית מהצעירה המפוחדת והמתוסכלת שהיתה לפני כחצי שנה, ההצלחה העסקית משפיעה באופן ישיר על כל תחום בחייה של מיכל, ממערכות יחסים שהשתפרו פלאים דרך יוזמות שונות שהיא שותפה להן ואף שיפור אדיר שמיכל חווה בתחום הזוגי.

כל פעם מרגש אותי מחדש להיות שותפה לדרך של אנשים שהחליטו "לצאת אל האור". אני מאמינה שלכל אחד מאיתנו הזכות ואף החובה לחיות חיים מלאי משמעות סיפוק והגשמה. עלינו להביא את הכישורים ומאווי ליבנו בכל תחום לידי ביטוי כדי שהעולם הסובב אותנו יוכל להנות מעצם קיומנו וכמובן שכך נשפיע לחיים טובים יותר לנו לדורות הבאים אחרינו.

באהבה

ענת אהרוני

תגובות

תגובות